– slovenskou vývojárskou firmou a vydavateľom mobilných free-to-play hier, ktorá dostala Slovensko do povedomia hráčov po celom svete. Od jej založenia štyrmi hernými nadšencami v roku 2007 sa rozrástli na tím 300 profesionálov a úspešne pôsobia na trhu už 15 rokov.
Už pri vzniku ich štúdia intenzívne vnímali potrebu pomáhať iným a časť firmy dedikovali vzdelávaniu, ktoré riešia prostredníctvom neziskovej organizácie Edufactory. Počas obdobia Korony spolu s ďalšími firmami založili online platformu „Kto pomôže Slovensku“, cez ktorú pomáhali slovenským zdravotníckym zariadeniam zvládnuť pandémiu koronavírusu za pomoci prehľadného systému financovania a zabezpečenia materiálnej pomoci pre nemocnice, domovy sociálnych služieb aj služby pre zraniteľné skupiny ľudí.
V tom ako pomáhajú a kto sa tejto sfére v Pixel Federation venuje, sa u nich vyvíja v čase. Pre spoluprácu so Svetielkom nádeje sa však rozsvietili hneď po prvom stretnutí s jedným z našich fundraiserov dva roky dozadu. Odvtedy naše občianske združenie podporujú vždy v predvianočnom období finančnou zbierkou ich zamestnancov, ktorí majú možnosť venovať 1, 2, alebo 3% zo svojej novembrovej výplaty vybraným neziskovým organizáciám.
Lucia, ďakujeme za Váš čas, ochotu a podporu. Ako ste sa v Pixel Federation dozvedeli občianskom združení Svetielko nádeje, ktoré už vyše 20 rokov pomáha ťažko chorým deťom a ich rodinám.
„Svetielko nádeje sme registrovali, ale naša téma, v ktorej sa najviac angažujeme, je vzdelávanie. Chceli sme však nájsť organizáciu, kde môžeme urobiť len také jednoduché, čisté dobro cez finančný dar. Nepamätám si presne, kto nás prepojil, ale s Ľubošom (fundraiserom Svetielka nádeje) sme sa stretli ešte počas pandémie a hneď na prvom stretnutí mi bolo jasné, že musíme nájsť cestu ako spolupracovať. Prišli sme s nápadom dať zamestnancom dobrovoľnú možnosť podporiť vaše občianske združenie určitým percentom z ich novembrovej mzdy.“
Pri počte 300 zamestnancov ste komunikáciu ohľadne podpory neziskových organizácií asi neriešili osobnými poradami. Aký spôsob komunikácie ste si zvolili, aby sa vám podarilo osloviť čo najviac zamestnancov s touto iniciatívou?
„Áno, aktuálne nás je okolo 300. Komunikovali sme veľmi vecne, ako v princípe komunikujeme vždy. Napísali sme cez naše oficiálne kanály, že dávame možnosť podporiť Svetielko nádeje a ľudia si mohli vybrať, či chcú, alebo nie. A mnohí si vybrali, že chcú. Bola to novembrová výplata, aby sme stihli dar doručiť do Vianoc.“
Svetielko nádeje ste sa rozhodli podporiť aj následne, na ďalší rok. Jednalo sa o úplne rovnaký spôsob podpory s rovnakou odozvou?
„V prvom roku sme podporili iba Svetielko nádeje, nebola tam iná organizácia. V druhom ročníku sme rozšírili portfólio neziskových organizácií o ďalšie štyri. V druhom ročníku bola lepšia odozva. Zapojilo sa aj viac ľudí, aj podporili vyššou sumou. Svetielko nádeje získalo od našich zamestnancov najvyššiu podporu.“
Plánujete vo Vašej podpore tretieho sektoru do budúcna pokračovať a rozvíjať ho?
„Určite áno. Predtým ako sme sa rozhodli pomáhať touto formou sme vždy okolo Vianoc robili zbierku do krabice na recepcii. Táto forma nám však dáva väčší zmysel. Je rýchlejšia, jednoduchšia, efektívnejšia a adresnejšia. Určite v nej plánujeme pokračovať. Ďakujeme, že robíte, čo robíte.“
Aj my veľmi pekne ďakujeme všetkým zamestnancom Pixel Federation za ich podporu Svetielka nádeje ako aj iných neziskových organizácií a občianskych združení, ktoré pomáhajú tým, ktorí to najviac potrebujú. Prajeme vám veľa osobných a pracovných úspechov a radosť z toho, čo robíte.